Van Ubud naar Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Hans en Ted Mooren - WaarBenJij.nu Van Ubud naar Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Hans en Ted Mooren - WaarBenJij.nu

Van Ubud naar Lovina

Door: Ted

Blijf op de hoogte en volg Hans en Ted

01 Juni 2014 | Indonesië, Lovina

Hallo lieve lezers

Dank jullie wel weer voor de leuke reacties, het is erg leuk om te zien dat jullie met ons mee genieten, Marjanne en Arie, jullie horen wel een keer hoe het zit met de winkeltjes waar wij geweest zijn, maar leuk om te lezen dat het voor jullie zo herkenbaar is.
John en Tineke, hoe is het met jullie nieuwe hondje Toby, is hij al een beetje gewend?
Kuno, de prijzen in de houtsnijwerkwinkel zijn nu ook weer belachelijk laag, we hebben onder andere een Boedhahoofd gekocht die je op kan hangen voor het bedrag van 50.000 rupiah, ongeveer 3.75 euro omgerekend. Corrie, voor de Buddha to Buddha sieraden betaal je hier nog niet 40 % van de prijs als in Nederland, toch ook maar een keer naar Bali gaan?

Inmiddels zitten wij alweer in hotel nummer 3, Sunari Villa in Lovina (Noord Bali), we waren vandaag om 12 uur vertrokken vanuit ons hotel in Ubud en waren hier om ongeveer half 4, het was een behoorlijk eind rijden en het was erg druk op de weg, onderweg hadden wij gestopt bij een Warung (lokaal winkeltje) waar wij koffie gedronken hebben, we nemen steeds een Nescafe 3 in 1, dat is de lekkerste koffie om te drinken hier en het kost bijna niets, omgerekend ongeveer 20 eurocent, de Balinese koffie is niet om te drinken en er zit altijd een dikke laag prut onderin je kopje.

Gisteren hadden wij nog een mooie wandeling gemaakt door de rijstvelden van Ubud, we liepen eerst een stuk door een dorpje, erg leuk, we dronken een kopje Nescafe bij een Warung en raakten gezellig aan de praat met de vrouw van de Warung, vervolgens gingen wij verder op pad en kwamen via een prachtige tempel uit bij de rijstvelden, wij maar lopen en lopen tot wij niet meer wisten waar wij ongeveer zaten, op een gegeven moment kwamen wij bij een weg uit en vroegen welke kant wij op moesten om weer in Ubud te komen, men wees ons de weg en wandelden wij weer verder richting Ubud, wij waren een aardig eindje uit de richting, ineens kwam ons de weg bekend voor en liepen wij weer langs de Warung waar wij 's ochtends koffie gedronken hadden, de vrouw herkende ons gelijk en dronken wij weer een bakkie Nescafe bij haar, we raakten weer gezellig aan de praat, de vrouw liep even weg en kwam terug met een schaal met Balinese mandarijnen, zelf gebakken chocolade cake, koekjes, enz. Ze zei ons dat ze veels te veel had voor de Ceremonie (feestdag) en het met ons wilde delen, we lieten het ons lekker smaken en wat wij niet opaten stopte ze in mijn rugzak, na een foto gemaakt te hebben van de vrouw met Hans samen wandelden wij weer verder richting Ubud, het was een heerlijke dag.

Omdat wij vanochtend pas om 12 uur opgehaald zouden worden gingen wij nog even een eindje wandelen, gisteren hadden wij ten noorden van Ubud gewandeld en vanochtend gingen wij zuidelijk, wij hadden een rondje in ons hoofd dat moest lukken om op tijd terug te zijn in ons hotel en onze koffers hadden wij al ingepakt, op een gegeven moment wisten wij niet meer precies waar wij zaten en vroegen wij de weg, de een zei dit en de ander zei dat, het bleek dat wij een aardig eindje de verkeerde kant opgelopen waren en de tijd werd te krap om op tijd in ons hotel terug te zijn, een paar jongens vroegen ons of we transport wilden, we keken elkaar aan en dachten allebei hetzelfde, laten we dat maar doen, de jongens hadden allebei een scooter, dus wij achterop, ik vond het doodeng en hield de jongen goed vast, hahaha, in no time zaten wij weer in Ubud, het was weer een mooi meemaaksel én we waren op tijd terug.

Morgen (maandag) komt Kadek hierheen voor twee dagen, hij blijft dan bij vrienden slapen, wij gaan dan twee dagen met hem op pad, we zijn benieuwd wat we allemaal gaan zien en meemaken, we hebben om 10 uur afgesproken, hij moet eerst een lange rit maken voor hij hier is, hij woont net boven Ubud, dus een aardig eindje uit de richting.

Voor iedereen nog een fijne zondag en tot ons volgende berichtje, ik ga nog proberen om foto's te plaatsen, mocht dit niet lukken houden jullie het te goed, het internet is soms erg traag.

Veel liefs van ons, Hans en Ted

• 01 Juni 2014 - 20:20

Kuno & Iris:

Was weer een mooi verhaal om te lezen, jullie maken van alles mee daar haha,
    benieuwd wat jullie allemaal voor snijwerk hebben meegenomen :-)
    hier is het ook lekker weer, we hebben vandaag de hele middag buiten gezeten.

tot snel weer naar het volgende verhaaltje,
    en leuk jullie gister aan de telefoon gehad te hebben.
    met de beessies alles prima!!

gr. K & I

• 02 Juni 2014 - 07:28

Jennie:

Leuk allemaal Ted en Hans. In Lovina ben ik niet geweest. Els en ik staan aan de Schwerin See in Noord Duitsland en hebben het ook erg naar ons zin. Straks gaan naar Rostock. Dat is een havenplaats aan de Oostzee.
    Lekken genieten jullie dan doen wij het ook.
    Lfs en xxxx

• 02 Juni 2014 - 07:36

Jennie:

Ik heb net de foto's bekeken. Heel mooi.
    Internet is hier niet altijd aanwezig. Men kan in Europa een voorbeeld nemen aan Azië wat dat betreft.

• 02 Juni 2014 - 12:35

Ad:

Mooie verhalen weer nu in Lovina. s'morgens vroeg op voor de Dolfijnen, wie zat er

trouwens bij Buddha achter op de scooter???

Groetjes en veel plezier.

• 02 Juni 2014 - 12:55

Gerda:

Hoi lieve Ted & Hans.
    Mooi hoor allemaal, zou er ook wel 's heen willen. En jullie vinden lekker je weg, al zijn jullie ook goed in verdwalen.
    Mijn hoogtepunt op het moment is dat ik weer een huisdier heb sinds vier dagen: Moes de poes, ze is vijf jaar oud en ze lijkt op Teun, alleen fitter en pittiger, ik ben blij met de gezelligheid in huis.
    We gaan weer uitkijken naar jullie volgende verslag, ga zo door met genieten.
    xxxx van Graat.

• 02 Juni 2014 - 17:41

John En Tineke :

Hoi Hans en Ted,

Weer een mooie serie foto's. Wat is het toch mooi land.
    We lezen dat volgen van een route niet jullie sterkste punt is maar je komt wel op plekken die je misschien niet had gezien.
    Met onze hond Toby gaat het goed maar moeten wel weer erg wennen.
    Heel veel plezier en kijken weer uit naar jullie volgende verslag

John en Tineke

• 02 Juni 2014 - 19:58

Marit:

Hahaha, Robert en ik verdwalen ook 9 van de 10 keer als we een wandeling aan het maken zijn. Als je maar geniet, de weg terug vind je uiteindelijk altijd wel weer. (Meestal met een flinke omweg)
    Leuke foto's ook weer, en wat een gastvrije mensen.

Hier alles prima, ze zeggen dat het aankomend pinksterweekend tropisch warm gaat worden..pfff ik weet niet of ik daar zo blij van word, veel ijsjes eten ;)

Geniet van al het moois!
    Xxx