Onze 2 nachten in Sebatu - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Hans en Ted Mooren - WaarBenJij.nu Onze 2 nachten in Sebatu - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Hans en Ted Mooren - WaarBenJij.nu

Onze 2 nachten in Sebatu

Door: Ted

Blijf op de hoogte en volg Hans en Ted

11 Juni 2014 | Indonesië, Kuta

Hallo allemaal

Wij zijn weer terug van een paar heerlijke dagen in Sebatu, we hebben het werkelijk fantastisch gehad.

Kadek zou ons in de eerste instantie om 9 uur ophalen, de avond ervoor belde hij dat het twaalf uur zou worden omdat hij eerst een Ceremonie had, dit is, vanwege zijn geloof, erg belangrijk voor hem, om half twaalf liepen wij naar de lobby en Kadek stond ons al op te wachten, het is voor hem ruim 2,5 uur rijden van zijn woonplaats tot Kuta.
Onderweg gingen wij nog even naar de houtsnijwerkwinkel in Tegallalang (waar wij al eerder wat gekocht hadden) omdat we beloofd hadden om voor 2 echtparen in ons hotel iets mee te brengen, voor ieder 2 Boedha-hoofden, de winkel had wat wij zochten, helemaal blij met de aankoop gingen we verder richting de overnachtingsplek in Sebatu.
Rond half 3 kwamen wij in Sebatu aan, Kadek bracht ons naar een prachtige villa temidden van de rijstvelden, hij had dit voor ons geregeld, een prachtige plek en een geweldig mooie villa en alles splinternieuw (6 maanden geleden geopend), een waarlijk paradijsje, de eigenaar verhuurd 3 villa's in Javaanse en Balinese stijl, de villa's zijn prachtig ingericht, we keken onze ogen uit, ik vroeg aan Kadek of hij mij wilde knijpen omdat ik dacht dat ik dit allemaal droomde, zó mooi, er is ook een heerlijk zwembad bij waar wij verschillende keren gebruik van gemaakt hebben, het voelde als een tweede honeymoon.
Het complex heet "Villa Vano" vernoemd naar het zoontje (2 jaar) van de eigenaar, de eigenaar en zijn vrouw waren ook zeer gastvrij.

Toen Kadek weer naar huis ging, een kwartiertje rijden voor hem, gingen wij alvast een eindje wandelen, een stukje over de rijstvelden en naar het dorp, een erg leuk en knus dorp, we hadden ook gehoord dat er 1 restaurant is in het dorp, Warung Restaurant Sebatu, na wat zoeken en vragen hadden wij eindelijk het restaurant gevonden, omdat het inmiddels al 5 uur was gingen wij daar gelijk wat eten, het eten was heerlijk.

De volgende dag gingen wij na het ontbijt gelijk op pad voor een fikse wandeling, Kadek had een wandelroute voor ons uitgestippeld van zo'n 18 km, hij had verwacht dat wij hem halverwege wel zouden bellen om door hem teruggebracht te worden, hij kan zich gewoon niet voorstellen dat wij zo ver en lang kunnen wandelen, geen enkele Balinees wandelt, alles gaat per scooter of auto, maar we lieten ons niet kennen en maakten wij netjes ons rondje af, de wandeling ging door vele leuke dorpjes met heel veel houtsnijwerk en mooie natuur, het was een heerlijke wandeling, om 4 uur kwamen wij vermoeiend, maar voldaan bij onze villa aan, aldaar even heerlijk gezwommen en 's avonds weer heerlijk gegeten in de Warung, het was een fantastische dag.

Vanochtend, na het ontbijt, gingen wij om 8 uur al op pad en hadden wij een beetje in de buurt gewandeld, door een paar dorpjes en nog een stuk over de rijstvelden, om half 1 waren wij weer terug bij de villa en gingen we nog even zwemmen, om 1 uur belden wij Kadek om ons weer op te halen en terug te brengen naar Kuta, maar eerst gingen wij nog even bij zijn familie langs, we werden, net als de eerste keer, zeer hartelijk ontvangen en werden verwend met verse pinda's die nog aan de takjes hangen (groeien hier boven de grond), mandarijnen uit eigen tuin, heerlijke koekjes en koffie.
Voor zijn zoontje Rendhy en zijn nichtjes hadden wij ballonnen en wat zeepjes meegebracht (uit de hotels), ze vonden het helemaal geweldig, het was weer reuzegezellig en het was leuk om de familie weer terug te zien, ze zijn erg hartelijk en zeer gastvrij.

Rond half 4 bracht Kadek ons terug naar Kuta en waren wij rond 7 uur weer bij ons hotel, het was erg druk op de weg, we namen afscheid van Kadek, hij vroeg ons nog om hem te bellen als we naar het vliegveld gingen, hij zou ons dan nog even gedag komen zeggen, maar we vertrekken vrijdag pas om 5 uur 's avonds richting vliegveld en rond die tijd is het veels te druk op de weg voor hem, om even afscheid te nemen kost hem dat al gauw 5 uur en dat vonden wij eigenlijk wel een beetje te gek, dus hadden wij nu maar echt afscheid genomen en dat viel hem, maar ook ons, best wel een beetje zwaar, maar ja, aan alle leuke en mooie dingen komt een eindje, zo ook de leuke ritjes met Kadek, een doodgoeie knul met een hart van goud en een zeer veilige en verantwoordelijke driver, kunnen wij iedereen die overweegt om naar Bali te gaan aanraden.

We hebben zeer genoten van de paar dagen in Sebatu en zijn blij dat we dit besloten hadden, we konden mooi het drukke, hectische en zeer warme Kuta even ontvluchten, Sebatu en omgeving is heerlijk rustig, weinig verkeer en minder warm als het zuiden, het enige dat je daar hoort 's avonds en s'nachts zijn de dierengeluiden, kikkers, tocke's (er zat er ook een in onze villa, echt grappig om te horen)en de Balinese rijsteenden die over de rijstvelden lopen.

Ik ga dit stukje nu even op de site zetten, morgenochtend doe ik de foto's, het internet is dan sneller.

Mocht dit het laatste stukje zijn vanuit Bali, schrijf ik bij thuiskomst nog onze laatste belevenissen.

Bedankt allemaal voor het meelezen en meegenieten van onze berichtjes, wijzelf hebben in ieder geval genoten van bijna 3 weken Bali, wat een heerlijk eiland is het toch.

Veel liefs van ons, Hans en Ted die het fijn vinden om weer naar huis te gaan, maar van de andere kant ook best nog een poosje zouden willen blijven, thuis wacht het drukke leven weer en hier is alles zo relaxed.

XXX voor jullie allemaal

• 11 Juni 2014 - 18:34

Marit En Robert:

Geweldig dat jullie verblijf in Sebatu zo goed is bevallen, en daar heerlijk gewandeld, ben benieuwd naar de foto's.
    Nog maar anderhalve dag voor jullie, wat is de tijd toch enorm hard gegaan!
    Weer terug naar het (oranje versierde) drukke Nederland, zal wel weer even vies tegenvallen...
    Geniet er nog maar even lekker van :)

XXX
    Marit en Robert

• 12 Juni 2014 - 18:21

Kuno & Iris:

Helaas, het zit er allemaal weer op voor jullie.
    Prachtige omgeving daar zeg!!
    De weken zijn voorbij gevlogen, maar jullie kunnen weer terug kijken op een unieke vakantie :-)
    Jullie komen thuis met best prima weer nog hoor, voorlopig blijft het lekker weer hier.
    en wat een mooie foto's weer, en dat eten zal ons ook wel goed bevallen :-)
    Morgen weer op huis aan.... helaas... :-(
    Ik zie jullie zaterdag ochtend op de luchthaven, doen we nog even een bak koffie daar (of thuis)
    geniet er nog even van, en alvast een hele goede terugreis!!

gr. Kuno & Iris

• 12 Juni 2014 - 18:28

Gerda:

Nou nog even de laatste indrukken en voor morgen (voor jullie vandaag??) een heel goede terugreis, welkom terug in Nederland en wel thuis van Graat

• 12 Juni 2014 - 18:32

Marit:

Ik heb de foto's nog even bekeken, inderdaad een schitterende villa! Die badkamer....wow!
    Andere foto's zijn ook allemaal prachtig, vooral het houtsnijwerk.
    Voor morgen een goede reis, tot snel.

XXX
    Marit

• 13 Juni 2014 - 17:18

Irma Van Der Staal:

Lieve Ted en Hans,
    Super leuk om jullie te hebben leren kennen en we zijn echt susper blij met onze ( ongelooflijk goedkope) maskers, die jullie voor ons hebben meegenomen. Jullie zijn echt schatten van mensen.
    Onze vlucht is prima verlopen, afgezien van een nogal schuddend eerste uurtje vanaf Jakarta. Was dit keer inderdaad wel rechtstreeks :-). Vanaf Jakarta 13 uur en 3 kwartier. Nog even koffie en brood genuttigd met Yvonne en Marcel en toen nog ruim een uur naar huis rijden met de auto. Nu René ziek....koorts, rillerig, misselijk enz. Hopelijk duurt het niet te lang. We houden het in de gaten iig. Wel een beetje een anti climax na zo'n leuke fijne vakantie. Jullie ook een voorspoedige vlucht ( alhoewel jullie dit waarschijnlijk niet meer kunnen lezen) en een behouden thuiskomst. Xxx Irma en René