2 dagen op pad met Kadek - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Hans en Ted Mooren - WaarBenJij.nu 2 dagen op pad met Kadek - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Hans en Ted Mooren - WaarBenJij.nu

2 dagen op pad met Kadek

Door: Ted

Blijf op de hoogte en volg Hans en Ted

03 Juni 2014 | Indonesië, Lovina

Hallo lieve volgers

Allereerst weer bedankt voor jullie leuke reacties.

Ad en Corrie, Hans zat bij de Buddha-man achterop, hahaha en wij zijn niet bij de dolfijnen geweest, ik ben geen held op zee en achteraf zijn we wel blij dat wij het niet gedaan hebben, je gaat wel samen in een bootje de zee op, maar er gaan meerdere bootjes, 10 tallen hebben wij gehoord en die bleven allemaal bij elkaar liggen op zee en als men dolfijnen zag gingen alle bootjes er gelijk op af met het lawaai van de buitenboordmotors, ze lagen allemaal op een kluitje, dus het was heel commercieel allemaal, sommige mensen vonden dit niet leuk, er was nog een reden waarom we niet geweest zijn, maar dat lezen jullie verder in mijn verhaaltje.
Gerda, wat leuk dat je een nieuwe huisgenoot hebt, Moes de poes, klinkt lief, heel veel geluk en plezier met haar.

We hebben trouwens weer een paar leuke dagen gehad met Kadek, gisteren was hij al vroeg bij ons hotel, hij was er al om half 8, hij was om 5 uur van zijn huis vertrokken, wij waren om half 9 wel voorbij zijn auto gelopen, om geld te pinnen, maar hadden niet gezien dat zijn auto er al stond, toen wij terug kwamen stond hij buiten, hij had even in zijn auto geslapen in die tussentijd, we hadden om 10 uur afgesproken, dus hadden hem nog niet verwacht.
We gingen eerst even een bakkie koffie drinken met hem bij onze kamer, toen wij hem onze kamer lieten zien keek hij zijn ogen uit, hij vond het allemaal prachtig.

Om 9.45 gingen wij op pad, de planning was naar een waterval bij Sawan, we hadden een mooie rit onderweg en stopten ook bij een Warung onderweg voor koffie en Kadek kocht daar een ontbijtje.
Toen we bij de waterval aankwamen gingen we daar aan de wandel, ik mag wel zeggen een pittige wandeling, het was er erg mooi, we moesten een heel eind dalen om onderaan de waterval te komen, onderweg liepen wij langs plantagen, we zagen koffie, kruidnagel, mango's, rambutan, peper, vanille, cacao, bananen, cocosnoten en nog vele andere kruiden.
Na de prachtige, steile en pittige wandeling kwamen we bij de waterval aan, het was er geweldig mooi, een mooie hoge dubbele waterval, we deden onze schoenen uit en waadden door het water via grote keien om dichterbij de waterval te komen, na even daar gezeten te hebben en foto's te hebben gemaakt gingen wij via het water en de keien weer terug naar onze schoenen, helaas ging het toen mis, Hans gleed uit op een grote kei en kwam ten val, om zijn camera te redden kwam hij ongelukkig terecht op zijn arm, hij had gelukkig niets gebroken, had alleen een snijwondje aan zijn elleboog, toen we bijgekomen waren van de schrik liepen we terug naar boven, het was een pittige klim, halverwege was er weer een Warung, daar dronken wij een bakkie koffie en Kadek nam een boordje nasi goreng, we waren blij toen we weer bij de auto kwamen, voor de zekerheid gingen wij even naar de eerste hulp in Singaraja, wat je daar dan te zien krijgt wil je niet zien, wat een zooitje was het daar, een groot gat in het plafond, de deur stond wagenwijd open, daarnaast waren ze aan het verbouwen, het stof vloog je om de oren, maar ik had zoiets van, als Hans maar goed geholpen wordt, dat is het belangrijkste, de wond van Hans werd goed gedesinfecteerd en hij kreeg een verdoving, de wond moest gehecht worden, na 998.000 Rupiah (ong 75 euro)armer te zijn en wat medicijnen die wij meekregen gingen wij weer terug naar ons hotel waar we weer even wat gedronken hadden met elkaar bij onze kamer, gelukkig viel het allemaal mee met Hans en had hij niets gebroken of zo, 's avonds gingen wij met Kadek wat eten in het dorp, was erg gezellig, hij heeft veel humor en Hans en Kadek zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd, ze verstaan elkaar goed.

Omdat Kadek 2 dagen zou blijven bleef hij hier slapen, hij zou of bij een vriend slapen of in zijn auto, zijn vriend was er niet, dus bleef hij in zijn auto slapen op de parkeerplaats van ons hotel.
De volgende ochtend hadden wij tussen half 9 en 9 uur afgesproken, Kadek stond ons alweer op te wachten toen wij om kwart voor negen aan kwamen lopen, ik had een lekker bakkie koffie voor hem meegenomen, om 9 uur gingen wij op pad, nu stond er geen Hindoetempel op het programma, maar een Boedhatempel, Brahma Vihara-Arama, verder gingen we naar de Hotsprings, Air Panas Komala Tirta, is ook een tempel met Heilig water, daar reinigen de mensen zich.
We gingen eerst naar de Hotsprings, was weer erg leuk om te zien hoe de mensen zich wassen, daarna naar de Boedhatempel (de enige Boedhatempel op Bali), was erg mooi en kleurig, je hebt daar ook een soort van mini Borobudur, zoals op Java, daarna reden we nog een eind om nog een tempel te bezoeken, Pura Pulaki, dit is een tempel met heel veel apen, Kadek wilde daar ook bidden en vroeg ons of wij dat ook wilden en dat wilden wij wel, dit was echt op zijn Hindoestaans, je gaat in kleermakerszit zitten en je krijgt een schaaltje met bloemetjes voor je, met het eerste bloemetje was je je handen, dan wordt er gebeden met de handen op elkaar omhoog, het tweede en derde bloemetje gaat achter je oren, dan weer bidden, het vierde bloemetje leg je op je hoofd, dan weer bidden, vervolgens pak je een beetje kleefrijst en dat plak je op je voorhoofd, daarna wordt er Heilig water op je handen gegoten, dat drink je op, dit wordt 3 keer herhaald, dan weer bidden, met het laatste bloemetje was je nog een keer je handen en dan is het klaar, het had best wel iets om dit een keer mee te maken.

Hierna gingen wij weer terug richting Lovina, onderweg reden we nog even een zijweg in om van het landschap te genieten, vervolgens weer richting ons hotel, we waren om 4 uur terug, we namen afscheid van Kadek, hij moest tenslotte weer helemaal terug naar Ubud, een behoorlijke rit.

Het waren twee heerlijke dagen met Kadek en hebben erg genoten met en van elkaar (buiten het valletje van Hans om natuurlijk) Als wij in Kuta zijn (ons laatste verblijf op Bali) gaan wij hem weer zien, Hans en ik hebben een leuk plannetje bedacht, maar dat horen jullie als wij in Kuta zijn.

Morgen gaan wij weer verder, we gaan dan naar Candidasa (oost Bali), we verblijven daar ook 3 nachten, we hopen ons dan ook weer prima te vermaken. In Candidasa moet Hans ook nog even voor controle in een ziekenhuis, we hebben al gehoord dat het daar wel wat schoner is, we zijn benieuwd.

Marit schreef dat het erg warm gaat worden bij jullie, dat zal best even wennen zijn, wij zijn er inmiddels aan gewend, we hebben (vooral ik) al menig druppeltje gezwoten (Jennie, ik heb veel plezier van het Thaise handdoekje), het is hier overdag altijd ongeveer 35 graden, 's nachts ongeveer 25 graden, in het begin was het erg wennen, nu vinden wij het heerlijk, we hebben ook af en toe een fikse hoosbui, maar die is na een half uurtje weer over.

Tot nu toe hebben wij alle dagen heerlijk gegeten, de Balinese keuken is echt super.

Tot ons volgende berichtje vanuit Candidasa, hopelijk ook daar goed internet.
Ik plaats ook weer een aantal foto's, eergisteren ging dat echt super snel.

Veel liefs van ons en voor wie wil een dikke knuf knuf

• 03 Juni 2014 - 18:17

Arie En Marjanne:

wat hebben jullie ook daar weer mooie dagen gehad met Kadek.
    Hoop dat Hans niet veel last heeft van de wond, is er nog goed vanaf gekomen.
    Geniet lekker van de komende dagen in Candidasa.

• 03 Juni 2014 - 18:36

Theo En Coby:

Hoi Hans en Ted,

Met veel plezier lezen wij steeds jullie belevenissen. Wat een mooi eiland is Bali!
    We hopen dat Hans zijn wond snel geneest.
    Geniet maar fijn verder van deze mooie reis!

Groetjes van Theo en Coby

• 03 Juni 2014 - 20:40

Marit En Robert:

Dat was even schrikken zeg, gelukkig niets gebroken.
    Beterschap pa...!
    Verder weer mooie belevenissen, wat genieten jullie toch.
    Goede reis weer morgen, we wachten hier alweer op het volgende berichtje.

Xxx

• 04 Juni 2014 - 03:12

Kadek :

Thank for the picture ,,have a nice day

• 04 Juni 2014 - 19:41

Els En Jennie:

Mooi allemaal, maar heel vervelend van Hans. Hopelijk is alles oké. We duimen.
    Wij vertrekken morgen naar Rügen, dat is een eiland in Noord Duitsland. Schijnt heel bijzonder te zijn met krijtrotsen. We zijn benieuwd.
    Tot het volgende spannende bericht van jullie! Lfs.

• 06 Juni 2014 - 18:22

Kuno & Iris:

Ik liep even wat achter met lezen :-D
    ow ow, is pa weer de kluns van de vakantie?? haha
    gelukkig niks gebroken verder, en wat treffen wij het met de goede zorg hier in Nederland!
    wat een prachtige foto's weer allemaal :-)

nu verder voorzichtig doen hé ;-)

gr Kuno en Iris

• 08 Juni 2014 - 10:54

John En Tineke:

Hoi Hans en Ted,

Wat een leuk reisverslag heb je weer gemaakt en wat een prachtige natuur. Jullie zien wel heel veel mooie dingen en maken ook minder mooie dingen mee door de val van Hans. gelukkig is het meegevallen en blijft het bij een snijwond en komt het weer goed. Nog een week te gaan en hopen dat er nog veel moois te zien is en blijven jullie volgen. Heel veel plezier.
    Gr.
    John en Tineke