Van Sanur naar Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Hans en Ted Mooren - WaarBenJij.nu Van Sanur naar Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Hans en Ted Mooren - WaarBenJij.nu

Van Sanur naar Ubud

Door: Ted

Blijf op de hoogte en volg Hans en Ted

30 Mei 2014 | Indonesië, Ubud

Hallo allen
Dank jullie wel allemaal voor jullie leuke berichtjes, ik zag zelfs dat Kadek gereageerd had, had hem verteld over onze site.

Gisteren hebben wij afscheid genomen van Sanur, onze 1e verblijf op Bali, we hebben het er erg leuk gehad, veel gedaan en gezien, om 11.45 kwam onze chauffeur van FOX ons ophalen om ons naar Ubud te brengen, hij vroeg ons of wij het leuk vonden om onderweg nog iets leuks te gaan doen, we zouden anders te vroeg bij ons hotel zijn en dat vonden wij prima.
Hij had het over een zilverwinkel, normaal gesproken zouden wij dit niet zo snel gedaan hebben, we vroegen aan hem of hij wist of ze daar ook Buddha to Buddha armbanden en kettingen hebben, hij had het idee van wel, dus op weg naar de zilverwinkel, omdat ik al een Buddha to Buddha armband heb leek het mij ook wel mooi om een Buddha to Buddha ketting te hebben, ze hadden er een pracht van een ketting, hetzelfde idee als mijn armband, we besloten om hem te nemen, hij zit nu keurig verpakt in een doosje en krijg ik hem voor mijn verjaardag van Hans, ben er nu al erg blij mee, het is niet alleen een mooi cadeau, maar ook een mooi souvenier van Bali.

Na de zilverwinkel reden we door naar Mas, een plaats net onder Ubud en beroemd om zijn houtsnijwerk, bij een houtsnijwerkwinkel stopten wij en hebben wij even rondgekeken, prachtig houtsnijwerk in alle vormen en kleuren, we hebben er niets gekocht, het is ook peperduur allemaal en we hadden al de plannen om naar dezelfde houtsnijwerkwinkel te gaan waar wij 2 jaar geleden met Kadek waren.

Om 14.00 kwamen wij bij ons hotel in Ubud aan, het Champlung Sari Hotel, een mooi hotel in Balinese stijl en vlakbij het Monkey Forest en het centrum van Ubud.
Toen we op onze kamer waren en een lekker bakkie koffie op hadden gingen wij de boel verkennen in Ubud, we hadden de hele Monkey Forest Street uitgelopen, alleen maar winkeltjes, restaurantjes en vrouwen die je een massage en mannen die je een taxi willen geven, de straat is ongeveer 3 km lang, er hangt echt een leuk sfeertje in Ubud. 's Avonds hadden wij heerlijk gegeten in een restaurant aan de Monkey Forest Street, ook toen hadden wij de straat helemaal uitgelopen, er was overal muziek en Balinese dans, het was een leuke 1e kennismaking met Ubud.

Vandaag, vrijdag, op tijd opgestaan en ontbeten, we hadden weer met Kadek afgesproken, hij zou ons om 9.00 ophalen en hij was keurig op tijd, hij bracht ons naar de Olifantengrot, Goa Gajah, een grot om te mediteren, om de grot heen was een jungle-achtig gebied, daar hebben wij wat rondgewandeld, was erg mooi. Na de grot gingen wij naar de tempel Pura Tirta Empul en de tempel Gunung Kawi, bij beide tempels komt de locale bevolking om zich te wassen en te reinigen van stress, vermoeidheid enz, ze komen echt om hun hoofd even helemaal leeg te maken en gaan weer als herboren naar huis.

Na het bezoek aan de tempels gingen wij naar het dorp, Tegalalang, waar Kadek woont met zijn vrouw, zoontje, ouders en grootouders, het was ontzettend leuk om iedereen te ontmoeten, we kregen koffie en zelfgemaakte saté, ook kregen we mandarijnen uit eigen tuin, van de vrouw van Kadek kreeg ik een mooie doek, zó schattig, echt lieve mensen allemaal, ze wonen daar erg mooi en in de natuur, de hele familie woont bij elkaar, wel heeft ieder zijn eigen huisje, het was erg leuk om deze mensen te ontmoeten.

Kuno, de stroopwafels hebben we aan de familie gegeven, ze hadden ze nog niet geproefd, maar of ze ze lekker vonden horen wij vast nog wel van Kadek en Els, er waren ook neefjes en nichtjes bij hun, we hebben alle kinderen een vingerpoppetje gegeven, we hebben er foto's van gemaakt, ze vonden het geweldig.
We werden uitgebreid uitgezwaaid door de familie van Kadek, vervolgens gingen wij naar de grote houtsnijwerkwinkel waar we 2 jaar geleden ook waren geweest met Kadek, we hebben daar weer een paar mooie dingen gekocht.
Na de winkel hebben wij een mooi rijstterras gezien, vervolgens reden we door naar Petulu, dat is een plaats vlakbij Ubud waar de witte reigers tegen zonsondergang terug komen om te overnachten in de bomen, we hebben er werkelijk honderden gezien, was prachtig, tegen zonsondergang vliegen ze weer terug om 's avonds weer terug te komen en dit gaat zo door, dag in dag uit.
Hierna vonden wij het welletjes en heeft Kadek ons weer terug gebracht naar ons hotel, het was een fantastisch leuke dag met veel indrukken, we zijn moe en zeer voldaan.

Kadek gaan wij waarschijnlijk weer zien als wij naar Lovina gaan, dus na komende zondag.
Morgen gaan Hans en ik samen een mooie wandeling maken door de rijstvelden en de leuke dorpjes hier in de omtrek, dat is tenminste nu de planning, nu eerst maar even uitrusten van de druk bezette dag.

Voor iedereen een heel fijn weekend, voor Els en Jennie een mooie voortzetting van jullie vakantie.

Ik ga dit stukje nu nog even op de site zetten (moet daar voor naar de lobby), morgenochtend doe ik de foto's, het is nu toch echt bedtijd voor ons.
Kuno wij weten van het festival, Galungan Kunung, ze noemen dat hier een ceremonie, een heel belangrijke dag voor Balinezen, ze gaan dan allemaal naar de tempel en eten saté met elkaar.

Tot ons volgende berichtje.

Lieve groetjes van ons, Hans en Ted, die enorm genieten van het mooie, warme en heerlijke Bali

• 30 Mei 2014 - 18:04

Paul En Con:

Zo dat klinkt wel weer erg goed allemaal maak je geen zorgen, wij houden hier de economie wel op gang dus lekker genieten van al die natuurpracht

• 30 Mei 2014 - 18:57

Marit:

Vervelen doen jullie je niet lees ik, heerlijk om jullie zo te kunnen volgen.
    Ben benieuwd naar de foto's morgen.
    Groetjes! XXX

• 30 Mei 2014 - 19:24

Kuno & Iris:

Mooi verhaal weer :-)
    die stroopwafels vallen vast goed in de smaak,
    ken niemand die niet van stroopwafels houdt :-D
    we kijken weer erg uit naar de foto's, ook leuk dat jullie weer naar die houtsnijwinkel gaan, zelfde winkel als waar onze muurboedha vandaan komt? met die belachelijk hoge prijzen hahahaha

veel plezier verder,

gr K & I

• 31 Mei 2014 - 11:34

Marjanne & Arie:

Zit dat BtB fabriekje ergens achteraf? Dan een tuin door waar in een soort loodsjes de sieraden gemaakt worden en aan het eind een soort showroom, veranda voor de winkel met links en rechts een bank.
    Daar hebben wij mijn BtB armband gekocht! Was ook een gids die dat wist te vinden.
    Ook de houtsnijwinkel is bekend. Er zat toen een man voor de ingang hout te snijden die zo dik was, dat hij niet overeind kon komen. Een ECHTE boeddha om te zien, hahaha.
    Wat een prachtige tempel waar die wassingen zijn, trouwens jullie zien allemaal mooie dingen en Kadek zal vast nog wel meer moois voor jullie in petto hebben.
    Heel veel plezier en we kijken uit naar jullie volgend verslag.

Groetjes

• 01 Juni 2014 - 09:11

John En Tineke:

Hoi Hans en Ted,

We lezen dat jullie het heel fijn hebben en al veel mooie dingen hebben gezien. De foto's zijn prachtig van de natuur maar ook de tempels waar jullie geweest zijn. Het zal wel erg vermoeiend zijn om dit bij een ander klimaat dit te doen. Nog heel veel plezier de komende 2 weken en blijven jullie volgen met de rondreis.

Gr.
    John en Tineke

• 01 Juni 2014 - 11:55

Corrie:

Hoi Hans en Ted,

Wat een mooie reis weer, en al veel gezien lezen we, het is er wel heeeeel mooi!

Ted wat een prachtig Cadeau heb je van Hans gekregen, vind het zelf ook zo mooi,

vooral de armbanden en ringen, maar jeetje hier wel erg duur!

Gisteren nog samen met Michael zitten kijken op de chat van B&B.

Nog heel veel plezier ! en schrijfse!!!! wij genieten mee !

Gr Corrie en Ad xxx